Amsterdam 27 februari 2017. Alle 400 basketballverenigingen in Nederland moeten hun statuten wijzigen. Door een unieke samenwerking tussen de Nederlandse Basketball Bond en DoeHetZelfNotaris kunnen ze dat nu heel snel en goedkoop online.

Statuten basketball vereniging NBB

Op de site is een aparte app gebouwd waarmee basketball clubs heel eenvoudig, snel en goedkoop hun statuten om kunnen bouwen naar de nieuwe modellen. Daarna gaan ze naar een van de meer dan 35 aangesloten notariskantoren. Voor maar € 275,– maakt die de statuten in orde. Basketballclubs vinden meer informatie op www.doehetzelfnotaris.nl/nbb

Ook voordeel voor de notarissen

De notaris ontvangt een compleet ingevuld model, waarbij de voorgeschreven statuten van de NBB helemaal zijn gevolgd. Er is dus ook voor de vereniging geen ruimte voor aanpassingen aan het model. De vereniging heeft ook een modelbesluit voor de Algemene Vergadering gebruikt. Kortom, de zaak wordt “panklaar” aangeleverd. De notarissen kunnen voor een groot aantal verenigingen in hun regio snel en goed werk leveren. Persbericht DoeHetZelfNotaris 400 basketbalclubs in 1x geholpen

Heeft onze uitleg je verder geholpen?