Advocaten en notarissen onder vuur van online diensten

Amsterdam 26 september 2016 Het lijkt net alsof nieuwe partijen verantwoordelijk zullen zijn voor de verstoring van de juridische markt in Nederland. Maar de disruptie heeft al stevig voet aan de grond. De echte verstoring komt niet van de nieuwe innovatieve starters. Die disruptie is al een paar jaar geleden ingezet. Alleen al dit jaar

DoeHetZelfNotaris schorst samenwerking met notaris in opspraak

Amsterdam 16 juni 2016 In de afgelopen dagen heeft de FIOD en het OM een aantal (kandidaat) notarissen gearresteerd. De betrokken notarissen zouden hebben meegewerkt aan grootschalige faillissementsfraude. De KNB heeft aan de kamer voor het notariaat gevraagd de notarissen per direct te schorsen. Er zullen waarnemers worden benoemd. Een van de betrokken notariaten is

Grote verschillen tussen notaristarieven

Persbericht: Amsterdam 10 juni 2016. De notaristarieven lopen extreem uit elkaar als je de verschillende regio’s van Nederland met elkaar vergelijkt. Voor exact dezelfde werkzaamheden kun je in Maastricht het dubbele kwijt zijn dan wat je in Groningen of Lelystad betaalt. Binnen een regio trekken goedkope tarieven juist naar elkaar. Dit blijkt uit een onderzoek