Een Verklaring van Erfrecht voor ABN AMRO opstellen

Een Verklaring van Erfrecht voor ABN AMRO opstellen

Home » DoeHetZelfNotaris en ABN AMRO » Een Verklaring van Erfrecht voor ABN AMRO opstellen
9.3

Dit document gaat 100% online. De afhandeling is centraal via Notariële Diensten in Woerden.
Het document ontvang je van een notaris.

Verklaring van Erfrecht voor ABN AMRO

10% korting

De ABN AMRO bank heeft een verklaring van erfrecht nodig en heeft jou gevraagd om die aan te leveren. Je kunt die verklaring van erfrecht bij ons aanvragen. Dankzij de samenwerking met ABN AMRO zijn de kosten voor deze akte bijzonder laag. De nabestaanden van klanten van de ABN AMRO ontvangen namelijk 10% korting op onze toch al lage tarieven.

Je ontvangt de originele verklaring van erfrecht. Die kun je dus ook voor andere partijen gebruiken, zoals bij de verkoop van onroerend goed uit de erfenis. Je kunt kopieën ook gebruiken voor andere banken of levensverzekeringen.

logo_abn-amro

Wij zijn DoeHetZelfNotaris een onafhankelijk bedrijf. De dienst vindt dus buiten verantwoordelijkheid van ABN AMRO plaats. Onze samenwerking heeft tot doel om jou zo goed en snel mogelijk te helpen.

Als je dat nog niet hebt gedaan, dan moet je het overlijden melden bij de ABN AMRO bank. Zij helpen je dan verder en nemen de stappen door die je moet nemen om de bankzaken goed te regelen.

Hoe werkt het?

Stappenplan Verklaring van Erfrecht

  1. Beantwoord de vragen op de site

    Kies voor aan de slag. Geef de gegevens van de overledene door. Geef zoveel mogelijk gegevens van de erfgenamen door. Als je weet dat er een testament is, dan meld je dat ook. Je moet ook aangeven dat je bekend bent de erfenis en vooral dat je denkt dat er niet meer schulden dan bezittingen zijn.

  2. Je geeft de formele opdracht

    Nadat je de opdracht geeft via deze site ontvang je bericht van Notariële Diensten. Zij vragen je de opdracht formeel te bevestigen. Dat doe je met iDIN. Zo staat vast dat jij de opdracht geeft. Ze gaan namelijk privacygevoelige gegevens met je uitwisselen.

  3. Uitleg een aanleveren stukken

    Je ontvangt nu een uitleg wat ze gaan doen. Er is gekeken of er een testament bekend was op naam van de overledene. Als dat het geval is vragen we om een scan van het testament. Alle andere documenten hebben we zelf al online voor je opgezocht. Je hoeft dus niet veel aan te leveren. Mogelijk vraagt de notaris aanvullende gegevens op bij de gemeente.

  4. (Notarieel) jurist beoordeelt

    Een (notarieel) jurist kijkt wie op het eerste gezicht de erfgenamen zijn (al dan niet op basis van een testament). Al die erfgenamen ontvangen bericht. Zij moeten aangeven dat zij de erfenis gaan aanvaarden. Ook zij hoeven niet langs te komen. Dat kan 100% online met iDIN.

  5. Alles binnen, (notarieel) jurist maakt concept

    Zijn alle documenten en aanvaardingen binnen? Dan gaat een (notarieel) jurist het concept opstellen. Jij ontvangt een factuur met betaallink.

  6. Betalen en afronden

    Zodra jij betaalt gaat het concept door naar de notaris om te ondertekenen. Dat doet de notaris dagelijks. Zodra de verklaring is getekend ontvang je een afschrift. Dat kun je nu opsturen aan de ABN AMRO en gebruiken voor andere banken.

Klantenvertellen ABN AMRO

Zijn er nog bijkomende kosten?

Wij werken met een vaste prijs, maar soms zijn er specifieke kosten in jouw geval. Ook dan geven wij graag een zo duidelijk mogelijk bedrag vooraf. Er zijn dus geen verborgen kosten! Over alle hieronder genoemde bedragen ontvang je de 10% korting. Wil je de exacte prijs uitrekenen, daarvoor staat er een prijscalculator op deze site.

  • In de prijs zitten twee erfgenamen. Zijn er meer erfgenamen dan komt er een klein bedrag per erfgenaam bij.
  • In sommige gevallen moet de notaris een aanvullend erfgenamenonderzoek aanvragen bij de gemeente. Deze kosten verschillen enorm per gemeente. Hierbij zoekt de gemeente de Persoonskaart op in het oude archief. Om jou zekerheid vooraf te geven rekenen wij een vast bedrag. Hiermee nemen wij het risico van een hoger bedrag voor onze rekening. Indien de notaris dit onderzoek opdraagt, ontvang je een e-mail. Dan weet je dat het onderzoek gestart is. Wij geven je dan nogmaals aan dat het bedrag in rekening gebracht zal worden op de eindfactuur.
  • De verplichte legalisatie van de handtekeningen door de erfgenamen kan gratis 100% online. Wij maken daarvoor gebruik van iDIN. Indien je dat niet wilt kun je ook terecht bij ieder gemeentehuis in Nederland. Voor buitenlandse erfgenamen, zonder Nederlandse bankrekening hebben we een service via een videoverbinding.
  • Inschrijven in het Kadaster. Wil je dat de verklaring van erfrecht ingeschreven wordt in het Kadaster? Dan doen wij dat.

Bereken de prijs voor jouw verklaring van erfrecht

In samenwerking met Notariële Diensten

Deze akte wordt voorbereid door Notariële Diensten. Onze landelijke samenwerkingspartner. Zij zijn helemaal ingesteld op online dienstverlening. Wij maken samen honderden aktes per maand. Dat betekent dat jouw aanvraag snel en efficiënt afgehandeld wordt. Alle werkzaamheden vinden plaats onder verantwoordelijkheid van de notaris. Die ondertekent ook de uiteindelijke akte. Je hoeft niet langs te komen, je blijft continu op de hoogte. Klanten waarderen deze dienst enorm hoog.

Wat doet de notaris voor een verklaring van erfrecht

De notaris zoekt aan de hand van de wettelijke regels en een eventueel testament uit wie de erfgenamen zijn.
Bovendien zoekt hij in de gemeentelijke registers of er nog andere erfgenamen zijn, een zogeheten erfgenamenonderzoek. Het kan zijn dat er onbekende kinderen zijn of andere erfgenamen. De verklaring van erfrecht hoeft niet gemaakt te worden door de notaris die een eventueel aanwezig testament heeft opgesteld.
Als de notaris zeker weet wie de erfgenamen zijn, dan zet hij dat in een verklaring. Daarmee heeft de bank of andere partij zekerheid dat er met de juiste persoon zaken wordt gedaan.

Waarom heb je een verklaring van erfrecht nodig?

Lees meer