Compliment of klacht

Voorop staat: Wij hopen dat alle betrokkenen een goede ervaring hebben. Daar zijn we dag en nacht mee bezig. Snelle, betrouwbare en prettige dienstverlening.
De DoeHetZelfNotaris heeft alleen direct invloed op de website, de beantwoording van vragen via de mail of telefoon. De meewerkende notarissen zijn wettelijk onafhankelijk. Wij zijn niet hun baas, maar kunnen ze wel aanspreken op de bedrijfsvoering. Nooit hebben wij invloed op de juridische inhoud van hun werk. We hebben om je op weg te helpen deze complimenten en klachtenregeling opgesteld.

Complimenten

Je kan een compliment altijd kwijt. Direct, in een mail of op een meer openbare plek. DoeHetZelfNotaris werkt met KlantenVertellen. Daar kan je een beoordeling achterlaten. Je kan ook gebruik maken van onze Facebookpagina of van Google Recensies. Denk er wel bij na dat je recensie (deels) openbaar is en bovendien er voor eeuwig staat. Heb je dus een aanvullende vraag, gebruik daar dan geen recensie voor.
Wil je een notaris beoordelen? Sommige notarissen werken ook met beoordelingssites. Dat zie je op hun eigen website.

Klachten

Heb je een klacht? Laat het ons direct weten, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen. Laten weten kan op iedere manier, telefoon, mail, formulier.
Als er een klacht is over onze eigen organisatie lossen we die op.
Gaat de klacht over een van onze notarissen, dan nemen we contact op met die notaris. We gaan er van uit dat zij professioneel genoeg zijn om de klacht dan op te lossen. We houden natuurlijk wel de vinger aan de pols.
Kom je er niet direct uit met de notaris dan heb je de volgende opties:

  • Maak gebruik van de interne klachtenregeling van het kantoor. Iedere notaris is verplicht een kantoorklachtenregeling te hebben. Het betreft dus een interne procedure op het kantoor.
  • Kom je er niet uit? Dan kan je naar de Geschillencommissie Notariaat. Die organisatie gaat over conflicten tussen de notaris en de klant. De commissie kan een schadevergoeding toekennen bij schades tot maximaal € 10.000. Je kan hier ook terecht met klachten over je factuur.
  • Is de schade hoger dan € 10.000 dan kan je naar de rechtbank.
  • Heb je een klacht over de professionele werkwijze van de notaris? Dus dat de notaris zijn werk niet goed heeft gedaan. Dan kan je een tuchtklacht indienen. De notaris kan dan veroordeeld worden. Soms is een tuchtklacht een eerste stap in een procedure om later schadevergoeding te kunnen vragen.